Esther Oude Nijhuis

Eigenaar De Succesvolle Ambtenaar

Marketing en zichtbaar zijn is belangrijk voor een bedrijf om te blijven bestaan. Ik run mijn bedrijf alleen en moet hier dus zelf voor zorgen. Met ICT heb ik niet veel affiniteit, ik ben allang blij als het werkt en heb geen zin om alles uit te zoeken. Dit betekent dat het werken met een mailsysteem of het bijhouden van mijn website mij veel energie kost, waardoor ik ze uitstel. En dat is jammer, want inhoudelijke inspiratie heb ik genoeg. Dit waren voor mij voldoende redenen om een Virtueel Manager in te schakelen. Ik was aanvankelijk wat sceptisch vanwege de kosten die iedere maand terugkomen. Het is een flinke post. Ik zie graag dat ik die terugverdien. En dat lukt, door mijn marketing komen tevreden klanten terug en ik zet mijn nieuwe diensten sneller op de kaart dan ik ooit alleen had kunnen bereiken. Ik ben dus heel tevreden. Jolanda werkt accuraat en snel en denkt goed mee over wat er nog meer kan. Ik heb echt het gevoel dat we samen aan mijn bedrijf werken. Een paar mooie voorbeelden van wat de fijne samenwerking mij heeft opgeleverd. Eind vorig jaar hebben we vijf nieuwsbrieven verstuurd in korte tijd, dit leverde 3 gesprekken en 2 klanten op. De brochure die we verstuurden naar gemeenten in Nederland leverde 2 extra deelnemers aan mijn event op, dat ik voor de allereerste keer organiseerde. Deze deelnemers kende ik vooraf helemaal niet. Het event heeft de basis gelegd voor mijn nieuwe diensten (De Succesvolle Ambtenaar). Ik voel me dus echt ontzorgd. Ik durf makkelijker aan nieuwe dingen te beginnen, zoals een weggever, omdat ik weet dat wij er samen voor zorgen dat deze ook echt gelanceerd wordt. Zonder Jolanda zou ik zoveel beren op de weg zien dat ik er niet eens aan begin.

Petra Wermink-Vos

Eigenaar Toffe Ondernemers Nederland

Waarom besloot ik een Virtueel Manager in te schakelen? Ik vond/vind het vooral heel lastig om mijn social media met regelmaat te vullen en in die zin zichtbaar te blijven. Ook met regelmaat een blog posten lukte me niet erg. Enerzijds was dat tijdgebrek, anderzijds zag ik op tegen het “hele gedoe”. Ik wist dat ik daarin structuur moest aanbrengen, maar kreeg dat niet goed voor elkaar. Het gevoel dat Jolanda mij met mijn worsteling kon helpen werd bevestigd in ons eerste gesprek. Natuurlijk kende ik je al een beetje doordat we in dezelfde mastermind groep bij businesscoach Laura Babeliowsky zaten. Eerder had ik al eens een VA, maar toen had ik zelf nog helemaal niet zo helder wat ik die VA kon vragen en hoe we dat samen gingen vormgeven. In die zin was ik van tevoren wel kritisch over of Jolanda mij daarin ook kon onderwijzen. Ik vind de samenwerking heel plezierig. Waarin Jolanda me uitdaagt en me aan mijn deadlines houdt. Ik heb echt het gevoel dat we er samen voor gaan. Gelukkig zijn we beide zo dat we ook alles tegen elkaar kunnen zeggen. Een heel aantal dingen t.a.v. social media en blogposts gaan voor mij als bijna vanzelf. Omdat Jolanda precies doet wat we bedacht hebben en het super wordt uitgevoerd. Ik voel me ontlast in de zaken die mij voorheen energie kostten en kan daardoor met meer focus aan mijn content werken. Wat het mij heel concreet heeft opgeleverd: structuur en rust, deadlines die gehaald worden, meer tijd en focus voor content en prospects/klanten, een mooie mailinglijst. En een kritische meekijker, waardoor alles van hogere kwaliteit wordt! Ik vind het ook heel fijn dat Jolanda eigen ideeën en initiatieven oppert. Ik hoop dat we nog lang zo door kunnen gaan en dat we samen tot grote hoogte gaan stijgen!

Dick Krikke

Directeur NVO2, beroepsvereniging voor HRD Professionals

Binnen NVO2 hadden wij behoefte aan ondersteuning bij de uitvoering van de operationele en de tactische verantwoordelijkheden. Gezien de dynamiek van ons netwerk wilden wij dit liefst in een flexibele vorm in plaats van een vaste medewerker van de NVO2. We kwamen in contact met de Academie voor Virtueel Professionals van Petra Fehring. Na onze wervingsvraag koppelde zij ons aan een paar Virtuele Assistenten en Jolanda vormde met ons de beste match. Wij zagen na de 1e gesprekken direct de voordelen van een VA. Waarvan met name de flexibiliteit én de dagelijkse ondersteuning. Er was totaal geen reserve of scepsis over hoe deze vorm van samenwerken zou gaan verlopen. We vinden de samenwerking met Jolanda zeer waardevol. Ze is altijd dienstverlenend en bereikbaar. Daarnaast waarderen we haar proactieve inzet bij het optimaliseren van ons netwerk. Jolanda is daarmee een belangrijke spil binnen ons team! We voelen ons ontzorgd in de dagelijkse handelingen, het realiseren van een mooi(ere) website, versturen van nieuwsbrieven, een goed georganiseerde administratie van documenten en leden en last but not least, zichtbaarheid van NVO2 (op social media). Jolanda is een topmens! Ze brengt gezelligheid en humor mee en weet ook de mouwen op te stropen. Rotterdamse mentaliteit ;-).

Annet Scheringa

Eigenaar TheStoryConnection

Jolanda is erg prettig om met mee samen te werken. Ze steekt haar handen flink uit de mouwen, denkt mee, is proactief en heeft bijvoorbeeld super goed geholpen om het eerste Nederlandse Business Storytelling Congres vlekkeloos te laten verlopen. Heerlijk, zo’n duizendpoot.

Rogier Gielen

Eigenaar Boeddhistisch Leiderschap Nederland

De aanleiding om een VA in te schakelen was dat ik iemand nodig had om mijn mailingen te versturen, blogs te plaatsen etc. Daarnaast zocht ik iemand die als stok achter de deur functioneert om te zorgen dat ik content blijf creëren. Ik had eerder een VA die ook goed was, maar het was niet iemand die mij achter mijn broek zat. Dat had ik echt nodig en Jolanda doet dat op een hele enthousiaste, respectvolle manier. Jolanda werkt heel precies. Zoekt dingen goed uit en belangrijk; ze is eerlijk over waar ze niet goed in thuis is of wanneer ze iets niet zeker weet. Dan gaat ze het rustig en consciëntieus uitzoeken. Heel prettig! De samenwerking heeft mij veel concrete resultaten opgeleverd zoals regelmaat in blogposts en het implementeren van verschillende email evergreens (workflows). Ik kan Jolanda als VA van harte aanbevelen. Ze is heel betrouwbaar en geeft energie. En het is gewoon een leuk mens!

Hielke de Vries

Directeur Nederlof

Jolanda heb ik leren kennen omdat zij mijn uitvoerende taken als secretaris van Ondernemersvereniging O’89 te Haarlem is gaan uitvoeren. Dit doet zij nauwgezet en proactief. Het is prettig samenwerken met deze charmante, zelfstandige dame!

Bert Brals

Eigenaar Accountantskantoor Brals & Partners

Jolanda is a very nice person to work with. But above all she is very detail oriented and accurate. What she promises, she delivers!

Willy Harkink

Programmamanager Opleiden & Ontwikkelen NOV2

Ik heb afgelopen jaar met veel plezier gewerkt met Jolanda. Zij is erg accuraat, proactief en denkt mee over het ontwikkelen van een efficiënte werkwijze, brengt processen in kaart en komt met voorstellen om deze te verbeteren en te versnellen. Ze weet goed hoe ze sociale media kan inzetten en benutten voor de organisatie. Ze is zeer goed in de communicatie zowel intern als naar externe contacten/klanten en werkt actief aan klantenbinding. Ze is goed in het bewaken van haar taken en werkzaamheden en spreekt anderen aan op hun verantwoordelijkheden. Ze is een fijne collega, waar ik direct goed mee samen kon werken. Ze is open en direct, evenwichtig en laat zien wie ze is als persoon en waar ze voor staat.